Carrefour Polska już po raz drugi uczestniczy w kampanii edukacyjnej zorganizowanej wspólnie przez Polską Organizację Handlu i Dystrybucji oraz Federację Konsumentów ?Czytaj etykiety ? chroń siebie i swój świat?. Dwutygodniowa akcja, rozpoczęta 15 kwietnia, ma na celu zachęcenie konsumentów do czytania etykiet umieszczanych na artykułach i dokonywania świadomych zakupów.
Negatywny wpływ działalności ludzkiej na środowisko naturalne postępuje wraz z rozwojem cywilizacyjnym. Niestety, często nie jesteśmy świadomi, jak duże znaczenie dla otoczenia mają dokonywane przez nas wybory i konsumowane produkty. Dzięki zmianie nawyków zakupowych możemy przeciwdziałać degradacji środowiska i zadbać o lepszą kondycję Ziemi, z myślą o przyszłych pokoleniach. Ważnym elementem tego procesu jest oddziaływanie na producentów, aby ich aktywność była proekologiczna oraz zgodna z założeniami zrównoważonej produkcji- charakteryzującej się wysokimi standardami środowiskowymi i społecznymi.
Produkt zrównoważony to taki, o którym możemy powiedzieć, że:
- jest bezpieczny dla zdrowia i życia użytkowników,
- spełnia międzynarodowe standardy środowiskowe i etyczne,
- jego wyprodukowanie miało pozytywny wpływ na lokalną społeczność (np. poprzez zatrudnienie przez producenta osób zagrożonych wykluczeniem społecznym),
- jest opatrzony informacją o aspektach środowiskowych i społecznych związanych z jego wytworzeniem, a także informacjami, jak należy go użytkować i utylizować w zrównoważony sposób.
W związku z niskim poziomem świadomości konsumentów w zakresie zrównoważonej konsumpcji Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji oraz Federacja Konsumentów zdecydowały się na wprowadzenie kampanii edukacyjnej pod hasłem ?Czytaj etykiety ? chroń siebie i swój świat!? , skierowanej do klientów sieci handlowych. Od 15 do 28 kwietnia br. w wybranych sklepach sieci Carrefour umieszczone będą plakaty oraz spoty informacyjne, zachęcające do czytania etykiet. W ten sposób klienci mogą dowiedzieć się o ważnych danych dotyczących jakości produktu, np. czy pochodzi z uprawy ekologicznej lub czy w produkcji użyto opakowania biodegradowalnego.
O czym informują znaki na opakowaniach ? krótki przewodnik praktyczny
| Znak Ekologiczny EKO przyznawany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji dla produktów i usług, które spełniają ustalone kryteria dotyczące ochrony zdrowia, środowiska i ekonomicznego wykorzystania zasobów naturalnych w trakcie całego życia produktu. | |
| 
 Certyfikat Bezpieczeństwa ?B?, przyznawany przez Polskie Centrum Badań i Certyfikacji, potwierdza, że produkt jest bezpieczny dla zdrowia, życia i środowiska, jeśli jest użytkowany zgodnie z instrukcją producenta. | |
| 
 Certyfikat Jakości ?Q?, również przyznawany przez PCBC, że produkt wyróżnia się ponadstandardową jakością, walorami użytkowymi i zdrowotnymi. | |
| 
 
 | 
 Certyfikat zgodności z Polską Normą potwierdza, że produkt spełnia wymagania polskiej normy właściwej dla danego produktu. Certyfikat przyznawany przez PCBC. | 
| 
 Znak ekologiczny Unii Europejskiej tzw. ?stokrotka? przyznawany produktom, które wyróżniają się wysoką jakością i są mniej szkodliwe dla środowiska w całym cyklu życia wyrobu. | |
| 
 Znak ekologiczny przyznawany produktom i urządzeniom wyróżniającym się energooszczędnością. | |
| 
 Informacja, że produkt nie zawiera związków CFC (chloro-fluoro-carbon). Znak nie jest nadawany przez organizację certyfikującą. Umieszcza go sam producent jako deklarację, że jego produkt jest przyjazny środowisku. | |
| 
 Błękitny Anioł ? najstarszy znak ekologiczny na świecie przyznawany w Niemczech według kryteriów stworzonych przez ministerstwo środowiska. 
 | |
| 
 Zielony Punkt (der Gruener Punkt) ? znak informuje, że producent wykupił licencję na jego używanie i uczestniczy w systemie recyclingu i odzysku odpadów na terenie swojego kraju. | |
| 
 Znak informujący, że opakowanie jest biodegradowalne. | |
| 
 Znaki informujące, że opakowanie nadaje się do recyclingu. 
 | |
| 
 Znak informujący, że opakowanie może być wykorzystane powtórnie. | |
| 
 Znak przypomina, że opakowanie po zużytym produkcie należy wyrzucić do kosza. 
 | |
| 
 Znak ten informuje, że przy produkcji były przestrzegane normy etyczne, środowiskowe, przepisy prawa pracy, a pracownicy otrzymali sprawiedliwe wynagrodzenie. Znak przyznawany przez międzynarodową organizację FLO-Cert. | |
| 
 Deklaracja producenta, że produkt na etapie badań nie był testowany na zwierzętach. | |
| BDIH ? niemiecki znak ekologiczny umieszczany na kosmetykach, informujący, że do produkcji użyto wyłącznie składników naturalnych, produkt nie był testowany na zwierzętach a jego opakowanie jest biodegradowalne. | |
| 
 Znak nadawany przez PCBC dla kosmetyków naturalnych. 
 | |
| 
 Ekoland ? znak nadawany ekologicznym produktom spożywczym przez Polskie Stowarzyszenie Producentów Żywności Metodami Ekologicznymi. | |
| 
 Znak rolnictwa ekologicznego w Unii Europejskiej. Gwarantuje, ze 95% składników produktu pochodzi z upraw ekologicznych. 
 | |
| 
 Unijne logo rolnictwa ekologicznego. 
 | |
| 
 Znak rolnictwa ekologicznego nadawany przez PCBC. 
 | |
| 
 Certyfikat dla żywności ekologicznej w Europie, Stanach Zjednoczonych i Japonii. 
 | |
| Oznakowanie CE jest deklaracją producenta, że wyrób spełnia wymagania unijnych dyrektyw tzw. nowego podejścia, które są związane z bezpieczeństwem użytkowania, ochroną zdrowia i środowiska. 
 | 
Grupa Carrefour
Carrefour jest pionierem i liderem wielkiej dystrybucji, który od ponad 50 lat wyznacza standardy na światowych rynkach handlu. Od wielu lat Carrefour jest numerem 1 wielkiej dystrybucji w Europie i numerem 2 na świecie.
O Carrefour Polska
Carrefour Polska należy w 100% do Grupy Carrefour. W 1997 roku w Łodzi otwarto pierwszą placówkę Carrefour w kraju. Od tego czasu Carrefour Polska dynamicznie rozwija się we wszystkich formatach. Dziś pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 500 placówek: hiper- i supermarkety, ponad 40 centrów handlowych, przymarketowe stacje paliw oraz przeszło 300 sklepów franczyzowych Carrefour Express w dwóch formatach: mini-market i convenience. Carrefour Polska aktywnie działa na rzecz aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych, prowadzi szereg projektów na rzecz dzieci i społeczności lokalnych.
 
  
  
  
 