Polska Wiadomości branżowe

Polacy o zdrowym stylu ?ycia – raport z badania opinii na zlecenie Headlines Porter Novelli

Headlines Porter Novelli prezentuje najnowsze badanie opinii pt. „Polacy o zdrowym stylu ?ycia.” – cz??? pierwsza – jak Polacy definiuj? zdrowy styl ?ycia i czy sami go stosuj? ?   Badanie pokaza?o, ?e Polacy maj?

Headlines Porter Novelli prezentuje najnowsze badanie opinii pt. „Polacy o zdrowym stylu ?ycia.” – cz??? pierwsza – jak Polacy definiuj? zdrowy styl ?ycia i czy sami go stosuj? ?  

 

Badanie pokaza?o, ?e Polacy maj? stosunkowo du?? wiedz? na temat zdrowego stylu ?ycia. Kojarzony jest on g?ównie z prowadzeniem zbilansowanej diety (48%), w której nie mo?e zabrakn?? zdrowych produktów (najcz??ciej wskazywane: owoce i warzywa), ale tak?e z aktywnym trybem ?ycia (46%). Uwa?aj?, ?e aby zmieni? ?ycie na zdrowsze nale?a?oby przede wszystkim zrezygnowa? z u?ywek i na?ogów takich jak: papierosy  (60 %) i alkohol (54%). W?ród czynników identyfikowanych jako g?ówne przyczyny niezdrowego stylu ?ycia znalaz?y si? tak?e:

– brak ruchu, ma?a aktywno?? fizyczna – 45 %

– z?a dieta – 40 %

– stres, nerwy, nieumiej?tno?? radzenia sobie ze stresem – 39 %.

 

Wiemy, ale nie stosujemy

60 % Polaków nie próbowa?o zmieni? czego? w swoim ?yciu, aby ?y? zdrowiej. Próby zmian cz??ciej podejmuj? kobiety (45 %), osoby w wieku 30 – 39 lat (47 %), jak równie? osoby ze ?rednim (47%) czy  wy?szym wykszta?ceniem (50 %).   Decyzj? o zmianie trybu ?ycia na zdrowszy Polacy podejmuj? z poni?szych powodów:[1] (warto pami?ta?, ?e dotyczy to jedynie tych, którzy si? na zmiany decyduj?/decydowali czyli 40 % badanych)

– chcia?em(am) co? zmieni? w swoim ?yciu – 27 %

– ?le si? czu?em (am), z powodu os?abienia, braku energii – 20 %

– z powodu choroby – 16 %

– zalecenie lekarza – 12 %

– z wiekiem cz?owiek czuje si? gorzej, dlatego trzeba o siebie bardziej dba? – 11 %   

„Wynik pokazuj?cy, ?e 60 % badanych nie próbowa?o dokona? cho?by niewielkiej zmiany w swoim stylu ?ycia jest zastanawiaj?cy i bardzo niepokoj?cy. ?wiadczy on o tym, ?e wci?? niezb?dne s? dzia?ania propaguj?ce zdrowy styl ?ycia i profilaktyk?, ale podkre?laj?ce nie tylko aspekt u?wiadamiaj?cy ale przede wszystkim – motywuj?cy do zmiany. Co istotne konieczne jest monitorowanie ich skuteczno?ci, a tak?e poszukiwanie rozwi?za? pozwalaj?cych dotrze? do tak du?ej grupy Polaków, by sk?oni? ich do wprowadzenia korzystnych modyfikacji, na zasadzie metody ma?ych kroków – uwa?a Ewelina Nazarko – Ludwiczak, Healthcare & Life Director Headlines Porter Novelli.

A to już wiesz?  Aukcja charytatywna koszulki Jaroslava Kulhavego

Joanna Pruszy?ska – Witkowska, CEO Headlines Porter Novelli dodaje –   „na postawie otrzymanych wyników mo?emy uzna?, ?e Polacy s? do?? dobrze wyedukowani – wiedz?, jakie elementy stylu ?ycia wymagaj? poprawy. Problemem jest to, ?e mniejszo?? decyduje si? na ten krok. Identyfikowanie czynników, dzi?ki którym jeste?my w stanie sk?oni? niezdecydowanych do zmiany w?asnego stylu ?ycia jest powa?nym wyzwaniem, któremu staramy si? sprosta? tworz?c dzia?ania komunikacyjne zwi?zane ze zdrowiem. Aktualne badania opinii pozwalaj? nam na ich precyzowanie i skuteczne wprowadzanie po??danych zmian w zachowaniu.”

 

Metodologia badania:

 

Badanie „Zdrowy styl ?ycia Polaków”  przeprowadzone na zlecenie Headlines Porter Novelli  przez TNS Polska w kwietniu 2012 roku:

Metodologia:

– standaryzowany wywiad kwestionariuszowy przy u?yciu elektronicznego kwestionariusza; wywiad bezpo?redni w domu respondenta(CAPI)

Próba:

– liczba wywiadów: 1000, badanie w ramach syndykatowego projektu OTC Track, po?wi?conego tematyce zdrowotnej

– reprezentatywna próba Polaków w  wieku 15 lat i starszych

– dobór próby kwotowy

– kryteria doboru próby: p?e?, wiek, wykszta?cenie, klasa miejscowo?ci, region

 

O Headlines Porter Novelli:

Od 15 lat Headlines Porter Novelli jest wiod?c? agencj? PR w Polsce, a od 5 lat wchodzi w sk?ad globalnej sieci Porter Novelli. Od wielu lat agencja odnosi sukcesy w prowadzeniu projektów w obszarze ochrony zdrowia, wprowadzaniu na rynek leków OTC/ RX oraz tworzeniu kampanii ?wiadomo?ciowych na temat profilaktyki zdrowia. Headlines odpowiada?o za wprowadzenie na polski rynek plastrów antykoncepcyjnych Evra oraz prowadzenie kampanii ?wiadomo?ciowej Chroni? ?ycie przed rakiem szyjki macicy. Prowadzi tak?e dzia?ania dla jednostek ochrony zdrowia (Konsorcjum Dolno?l?skich Szpitali Powiatowych, Przychodnia Leczenia Niep?odno?ci nOvum). Aktualnie odpowiada za PR kampanii MZ – B?d? m??czyzn?. Chro? Zdrowie !”. 


[1] Podstawa: osoby próbuj?ce zmieni? co? w stylu ?ycia – n=397

A to już wiesz?  Praca ważniejsza niż zdrowie?

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy